Revista online a Scolii Gimnaziale
"Matei Basarab" din Pitesti

Dascali si Discipoli

Trage cu mouse-ul, click stanga apasat, pentru a intoarce pagina, click pentru a deschide articolul dorit

Redactia:
Redactor coordonator: Prof. Dr.: Elena Oda
Consiler educativ: Prof. Anca Mataoanu, Prof. Inv.Primar Ileana Silveanu
Comitetul de redacție:
Prof. Adela Paun
Prof. Violeta Dascalu
Prof. Stanescu Silvia
Prof. Mihaela Vintila
Prof.Jeni-Mariana Popa
Prof. Proca Gabriel
grafica si design: Adriana Grecu


ISSN:1844 -1181 © Pitesti 2014




Publicatie scolara editata de
elevi & cadre didactice Pagina web Scoala Gimnaziala "Matei Basarab"

Inceput de an Scolar2014-2015
< Octombrie 2014
da pagina

Dascali si Discipoli

da pagina

La Inceput de drumPublicat: 14 octombrie 2014; Prof. Inv. Primar Marinela CHIRIAC

Clinchetul cristalin al clopotelului cheama „boboceii” în clasele amenajate cu multã dãruire de cãtre cadrele didactice ºi pãrinþi. Câtã fericire pe chipurile lor! Întâlnesc o lume minunatã, lumea manualelor ºcolare. Curiozitatea îi determinã sã le rãsfoiascã imediat. Întrebãrile lor inoocente impresioneazã orice pãrinte ºi orice cadru didactic. Se vede pe feþele lor cã doresc sã pãºeascã cu plãcere pe o altã treaptã a cunoaºterii. Învãþãtoarea, ca orice dascãl cu dragoste faþã de copil este emoþionatã ca de fiecare datã, la început de drum. Este însã optimistã, priveºte cu drag în ochii copiilor ºi îºi propune sã porneascã pe acest drum cu gândul cã nu conteazã de unde vine fiecare copil ci conteazã încotro vrea sã se îndrepte. Astfel a avut loc prima întâlnire între dascãl, discipli ºi familiile acestora. Nu mai împreunã vom reuºi!

Consilierea psihologicĂŁPublicat: 14 octombrie 2014; Psihopedagog Magda Proca

În cadrul școlii noastre funcþioneazã cabinetul de asistenþã psihopedagogicã, activitatea fiind desfaºuratã sub îndrumarea profesorului psihopedagog Magda Proca.
AsistenÞa psihopedagogicã are, ca si echivalent semantic, consilierea psihologicã si educationalã fiind complementarã activitaÞilor desfasurate În cadrul orelor de dirigenÞie ºi presupune colaborarea profesorului-psiholog cu profesorul diriginte. Consilierea vizeazã,În mod specific, o relaÞie interumanã de ajutor stabilitã intre o persoanã specializatã, psihologul, si persoana care solicitã asistenÞã de specialitate, persoana consiliatã, relaÞie ce se caracterizeazã prin participare si colaborare, respect si Încredere reciprocã si, nu În ultimul rând, confidenÞialitate.

Consilierea se adreseaza persoanelor normale scopul urmarit fiind, facilitarea modalitaÞilor prin care se face faÞã situaÞiilor problematice sau stresorilor din existenta cotidianã. PotenÞialele dificultaÞi cu care se pot confrunta elevii sunt de natura emoÞionalã (anxietate, depresie, emotivitate), comportamentale (agresivitate) sau legate de activitatea de ÎnvaÞare. Ele nu trebuie sa fie În mod obligatoriu raportate la termenii de tulburare si deficienÞã. DificultaÞile sunt vãzute prin prisma nevoii de autocunoaºtere, de dezvoltare personalã si de adaptare. Fiecare este/devine capabil sã-ºi asume propria dezvoltare personalã care presupune: cunoaºtere de sine, capacitate de decizie responsabilã, stabilirea unor relaÞii armonioase cu cei din jur, controlul stresului etc. Finalitatea este sã te simÞi bine cu tine ÎnsuÞi, cu ceilalÞi si cu lumea În care traieºti. In scopul autocunoaºterii psihologul realizeazã evaluãri psihologice ale elevilor utilizând ca si instrumente chestionare, teste sau alte tipuri de probe specifice (chestionare de personalitate, chestionare de interese, teste de inteligenÞã, teste de aptitudini etc.). Se doreºte ca elevii sã conºtientizeze propriile capacitaÞi ºi limite, altfel spus calitaÞile si defectele, sa le accepte si sã manifeste o atitudine pozitivã faÞã de ei Înºiºi.

Alaturi de oferirea unui suport emoÞional si apreciativ un alt aspect implicat de activitatea profesorului psiholog este orientarea si consilierea vocaÞionalã. Scopul este Îndrumarea elevilor catre noi niveluri de scolarizare (si implicit catre viitoarea profesiune, carierã) care sa fie În acord cu interesele, posibilitaÞile si predispoziÞiile lor dar si cu cerinÞele specifice perioadei in care trãim. Este o Încercare de a da raspuns mai multor Întrebari: Ce pot? Ce vreau? Ce se cere? si de a le plasa Într-o zonã de echilibru. In sfera de interes a cabinetului de asistenÞã psihopedagogicã intra si activitatea de cercetare. Este vorba de investigaÞii ce vizeazã aspecte ale vieÞii ºcolare particularizate la nivelul ºcolii. Un exemplu posibil ar fi realizarea sondajelor de opinie care presupun evaluarea atitudinilor manifestate de elevi faÞã de diverse aspecte cu caracter general sau concret cum ar fi: delicvenÞa si infracÞionalitatea, abandonul ºcolar, ore de dirigenÞie, activitaÞi extraºcolare etc.

Profesorul modelPublicat: 14 octombrie 2014; Prof. Dr. Elena OdĂŁ

În "Trilogia ªcolii", Simion Mehedinþi ierarhizeazã profesorii în trei trepte: belferul, profesorul ºi educatorul. Primul este numit "vãtaf peste copii", al doilea "slujbaº al ºcolii", al treilea, "educatorul", este pedagogul ideal, pãrintele tineretului care armonizeazã în fiinþa sa însuºirile esenþiale sub trei aspecte: intelectual, moral ºi fizic.

Educatorul este, de fapt, personalitatea care se inspirã fãrã Întrerupere din personalitatea celui mai mare Educator al omenirii, Iisus Hristos, despre care Simion MehedinÞi mãrturiseºte: "Aºadar nu poate fi vorba nici de exagerare, nici de ipocrizie, când afirmãm cã Iisus a fost cel dintâi ºi cel mai mare educator al omenirii ºi adevãratul Mântuitor al copiilor".

Simion MehedinÞi enumera În scrierile sale câteva dintre Însuºirile educatorului: iubire de pãrinte, darul de a pãtrunde În sufletul ÎnvãÞãceilor, ºtiinÞa de a se face plãcut, optimismul, tãria de caracter. EvidenÞiind virtuÞile cu tact pedagogic ºi mare optimism, Simion MehedinÞi considera cã exemplele pozitive pot avea un rol Întãritor ºi pot fi sursa de nãdejde ºi inspiraÞie pentru noi, creºtinii, explicaÞie de bun-simÞ ºi preÞuire pe care savantul a avut-o faÞã de poporul pentru slujirea cãruia a consacrat cu generozitate toatã energia vieÞii sale Îndelungate. Antrenarea personalului ºcolii ºi a elevilor, În implicarea cât mai eficientã la realizarea sarcinilor conturate prin obiectivele ºcolii, pe baza motivãrii, ce constã În realizarea unei corelãri Între satisfacerea necesitãÞilor ºi intereselor, precum ºi În Îndeplinirea sarcinilor atribuite, constituie preocuparea permanentã a conducerii ºcolii noastre.

Cercul pedagogic al profesorilor de matematicĂŁNoiembrie, 2014

ÂŞcoala GimnazialĂŁ "Matei Basarab" a fos gazda Cercului pedagogic de matematicĂŁ. Au participat profesorii de matematicĂŁ din Âşcolile gimnaziale ce fac parte din Cercul nr. 1 - zona nord, coordonat de Prof. Angela Ion de la ÂŞcoala GimnazialĂŁ "Nicolae BĂŁlcescu" din PiteÂşti.

În deschiderea activitãþilor prilejuite de acest eveniment a fost susþinutã lecþia demonstrativã, Poliedrele, la clasa a VIII-a C, de Prof. Iliescu Cantemir ºi o prezentare PowerPoint - Primi paºi în geometrie - pregãtitã ºi susþinutã de Prof. Violeta Dascãlu, Prof. Costea Cãtãlina ºi Prof. Info. Nicolae Valentina, cadre didactice ale ºcolii noastre.

Deasemenea, Domnul Prof. Stelian Ionescu, invitat special, a susĂžinut referatul Matematica Âşi Âşahul. Catedra de matematicĂŁ a Âşcolii noastre este reprezentatĂŁ de: Prof. DascĂŁlu Violeta, Prof. Costea CĂŁtĂŁlina, Prof. Iliescu Cantemir, Prof. Gagiu Daniel.

"SĂŁ vorbim despre bani Âşi bĂŁnci" - Proiect educaĂžional Noiembrie, 2014

Proiectul Sã vorbim despre bani ºi bãnci, iniÞiat de BNR În anul 2011, este dedicat educaÞiei financiare la nivelul ÎnvãÞãmântului preuniversitar.

Prin acest proiect se urmĂŁreÂşte ĂŽnsuÂşirea de cĂŁtre elevi a unor noĂžiuni economice de bazĂŁ Âşi a unui vocabular financiar-bancar prin folosirea unor metode formale Âşi non-formale de educaĂžie.

Principalele tematici educaÞionale promovate se referã la: economisire, credit, dobânda; istoria monedei naÞionale; principalele atribuÞii, rolul ºi funcÞiile bãncii centrale; criteriile ºi stadiul procesului de convergenÞã a României cãtre zona euro.

ActivitĂŁĂžile derulate pe parcursul anului 2014 au fost realizate ĂŽn parteneriat cu Ministerul EducaĂžiei NaĂžionale, Inspectoratul ÂŞcolar al Municipiului BucureÂşti Âşi inspectoratele Âşcolare judeĂžene din ĂžarĂŁ.

La nivel naĂžional programul a cuprins:

  • Vizitarea sediilor agenĂžiilor BNR (ĂŽn cazul sucursalelor BNR s-au putut vizita Âşi Centrele de procesare a banilor)
  • Participarea la prezentĂŁri pe teme din istoria monedei naĂžionale/ istoria banilor/ istoria BNR, cu accent pe prezentarea specificului local Âşi a elementelor de siguranÞã ale ĂŽnsemnelor monetare
  • Proiectarea filmelor educaĂžionale ale BNR "Istoria banilor", "Elementele de siguranÞã ale bancnotelor", "ViaĂža bancnotelor" Âşi "Turul virtual al palatului vechi BNR"

dĂŁ pagina

DascĂŁli Âşi Discipoli

EGALITATE PRIN RECUNOAªTEREA ªI ACCEPTAREA DIFERENÞELORPublicat: 14 octombrie 2014; Mirela STOICA, Prof. Carmen CHIRIÞÃ, Doina BURÞILÃ, profesor ªcoala "Remus Opreanu" - Constanþa

"Trecutul este o parte din noi înºine, cea mai importantã poate. Valul care ne poartã, seva care ne dã viaþã, ne vin din trecut. Ce-ar fi oare un copac fãrã rãdãcinã? Ce-ar fi fluviul fãrã izvor? Ce-ar fi un popor fãrã trecutul sãu?" ALPES ET PYRÉNÉES, BORDEAUX

"A face" un proiect ºi "a-l duce la îndeplinire" sunt douã lucruri deosebite ºi dovada o avem în faptul cã e uºor sã fãureºti un vis, dar e mai greu sã-l realizezi. Învãþând de la înaintaºi cã marile evenimente nu sunt opera unui singur om, ci a mai unui popor curajos ºi optând pentru o educaþie socialã bine fãcutã, am rãspuns provocãrii adresate de partenerii noºtri: elevi ºi pãrinþii elevilor, cadrele didactice de la ªcoala Gimnazialã "Matei Basarab" din Piteºti, IªJ. Argeº ºi pãºind laolaltã am reuºit sã desfãºurãm activitãþi care au avut suport: interacþiune, schimb, comunicare, cooperare, penetrarea barierelor culturale, încredere, respect reciproc, toleranþã. Expoziþia, concursul ºi simpozionul desfãºurat la nivel naþional, gãzduite de ºcoala partenerã au constituit un real exemplu de cooperare între elevi de vârste ºi etnii diferite. Conºtienþi cã omul devine propria sa tradiþie, cu responsabilitate ºi dãruire, cadre didactice din toate zonele þãrii ne-au prezentat lucrãri bine documentate ºi aspecte din activitatea desfãºuratã în ºcoalã. Elevii ne-au încântat cu cântul, cuvântul, portul, obiceiurile ºi tradiþiile specifice zonei ºi etniei cãreia îi aparþin."

  • SĂŁ nu uitĂŁm nicând cĂŁ ĂŽngĂŁduinĂža reciprocĂŁ pe care fiecare om o datoreazĂŁ tuturor Âşi toĂži o datoreazĂŁ fiecĂŁruia reprezintĂŁ cu adevĂŁrat viaĂža socialĂŁ!
  • FiĂži ai timpului nostru Âşi ĂŽncercaĂži sĂŁ fiĂži la ĂŽnĂŁlĂžimea mĂŁreĂžiei poporului!
  • Din tradiĂžie se naÂşte stabilitatea, din unitate se naÂşte puterea! Tot ĂŽn spiritul tradiĂžiei, vĂŁ rugĂŁm sĂŁ primiĂži mulĂžumirile noastre pentru ospitalitatea de care aĂži dat dovadĂŁ.

"Prietenia, mĂŁsurĂŁ a inimii omului"Octombrie, 2014

În perioada 10 decembrie 2014-28 mai 2015 se va desfãºura PROIECTUL EDUCAÞIONAL DE PARTENERIAT - "PRIETENIA, MÃSURà A INIMII OMULUI".

În cadrul acestui proiect participanþii vor desfãºura acþiuni ce vor pune în valoare prietenia ºi ajutorarea, comunicarea ºi comuniunea cu persoanele aflate în impas ºi dificultate sau instituþionalizate.

În urma activitãþilor de creaþie ale elevilor ºi a manifestãrilor artistice întreprinse se va evidenþia sentimentul de solidaritate între oameni concretizat prin strângere de fonduri pentru semenii noºtrii aflaþi în nevoi ºi lipsiþi de ajutor.

Grupul de colindãtorii "Tradiþii" al ªcolii Gimnaziale "Matei Basarab" din Piteºti, condus de doamna Prof. Înv. Primar Ileana Silveanu ºi Prof. Înv. Primar Ana Boºoagã, vor interpreta colinde.

"Copiii abandonaÞi sau orfani, mame tinere În situaÞii limitã, cei sãraci sau fãrã casã, indiferent de vârstã, formeazã Împreunã cu noi familia de care au nevoie ca sã ajungã sau sã revinã pe drumul lor.

Rolul nostru este sã le oferim sprijin, o casã ºi mai ales sentimentul de familie pentru cã aceasta e cel mai important loc." - ne-a spus doamna Prof. Înv. Primar Ileana Silveanu, coordonatoarea proiectului.

1 Decembrie - Ziua NaÞionalã a României Consilier educativ: prof. Înv. primar Ileana Silveanu, octombrie, 2014

Unirea de la 1 Decembrie 1918 reprezintã evenimentul principal al istoriei României ºi, totodatã, realizarea unui deziderat al locuitorilor graniÞelor vechii Dacii, unirea Transilvaniei cu România.

Ziua de 1 Decembrie a devenit dupã evenimentele din decembrie 1989 Ziua NaÞionalã a României.

Sâmbãtã, 29 Noiembrie 2014, elevii ºcolii noastre serbeazã acest eveniment prin activitãÞi specifice.

La Începutul programului În fiecare salã de clasã copiii vor intona Imnul de Stat al României.

În funcþie de orarul zilei, se vor organiza mici programe de cântece ºi poezii patriotice.

La nivelul ciclului primar se vor organiza activitĂŁĂži de confec?ionare de mini-steaguri tricolore care vor fi expuse ĂŽn holul Âşcolii.

Elevii de la clasele I ºi-au propus activitãÞi de confecÞionare a costumului popular românesc din hârtie decoratã cu motive naÞionale populare. Cu lucrãrile realizate vor organiza o expoziÞie În cadrul ºcolii.

LA MULÞI ANI, ROMÂNIA!

Extinderea Âşi reabilitarea ÂŞcolii Gimnaziale "Matei Basarab" 3 Octombrie, 2014

În prezent, spaþiul util al ºcolii este ocupat în proporþie de 100%, copiii învãþând în toate sãlile de clasã, în douã schimburi, mai mult decât atât, fiind nevoiþi sã desfiinþãm toate spaþiile de sub sala de sport, spaþii cu destinaþia ateliere ºcolare, sã desfiinþãm toate cabinetele de specialitate ºi sã le transformãm în sãli de clasã pentru a asigura spaþiul necesar orelor de curs, fãrã a avea însã, în toate sãlile de clasã confortul ºi standardele minime.
Pentru asigurarea unui învãþãmânt de calitate este imperios necesar ca fiecare spaþiu al ºcolii sã fie folosit conform proiectãrii iniþiale – ateliere practice, laboratoare, salã de gimnasticã, valorificarea superioarã a bazei materiale, modernizarea acesteia pentru a creºte motivaþia intrinsecã a învãþãrii ºi parcurgerea fãrã stres a programului ºcolar, efectuarea orelor de curs în sãli adecvate ºi nu improvizate.

Prin aceastã extindere, dorim sã realizãm ºi condiþiile aplicãrii noi Legii a Învãþãmântului ce stipuleazã învãþãmântul obligatoriu de 10 ani, care începe de la „Clasa zero” ºi se terminã la clasa a IX-a, în cadrul ºcolii generale. În condiþiile actuale de spaþiu este exclusã punerea în aplicare a acestui act normativ. ..:..website :..

dĂŁ pagina

DascĂŁli Âşi Discipoli

VisândPublicat: 14 octombrie 2014; Alexandra Condurachi, clasa a VII-a B; Prof. Adela Nedelea

Fãcându-i-se milã de noi, clopoþelul a sunat aducând speranþa ºi zâmbetele pe chipurile noastre, cruþându-ne de ultimele minute din ora de fizicã. Toþi alergau cu o bucurie nestãpânitã pe coridor, uitând faptul cã se erau într-o instituþie. Am ieºit în curtea ºcolii, care se aflã lângã o pãdure bãtrânã. Vântul adia stingher printre ramurile împletite, fãcând întregul codru sã se lase purtat într-o nesfârºitã legãnare somnoroasã. Cerul rãzbunãtor îºi revarsã furia prin freamãtul agitat al munþilor vestitori de ploaie ce pluteau deasupra mea. Pãdurea mã chema înºelãtoare sã-i calc pragul. Pãtrunzând cu sfialã în codru, copacii se aplecau la fiecare pas pe care-l fãceam, presãrând asupra mea o ploaie de prichindei smaraldii. Cu siguranþã n-ar fi trebuit sã intru acolo…

Un adevãrat câmp de bãtãlie mi s-a ÎnfãÞiºat Înaintea ochilor ÎncremeniÞi de spaimã; norii ameninÞãtori, cu frunÞi ÎndrãzneÞe, alãturi de vântul ca un balaur care a dat, printr-o ultimã ºuierãturã groaznicã, startul rãzboiului, s-au nãpustit asupra pãdurii nevinovate. SperiaÞi ºi neputincioºi, copacii sub ale cãror coroane mã adãposteam, tremurau descurajaÞi, implorând mila cereascã. O sãgeatã mortalã, coborâtã din strãfundul bolÞii cereºti, strãpunge ºi ultima fãrâmã de calm, sfidând cu o rãutate agilã negura tãcerii, rãspândind În juru-i lumina unei victorii aprige.

Când cerul dorea sã "rosteascã" ultimul cuvânt, soarele, alãturi de micii lui spiriduºi de luminã, au sãrit în sprijinul codrului. Înainte de a începe rãzboiul celest, mândra stea a strãlucirii mi-a zâmbit într-un mod ciudat, zicându-mi:

"- ScoateÞi o foie de hârtie ºi scrieÞi: - Test -!"

Dintr-odatã, lumea imaginaþiei ºi a libertãþii a fost spulberatã întorcându-mã din nou în banca din clasã ºi trebuind sã accept crudul vis al vieþii, realitatea…

Un nou început - Clasa pregãtitoare 15 septembrie, 2014, Prof.Înv.Primar Marilena Chiriac

Dragi pĂŁrinĂži,

A venit din nou toamna, numãrãm bobocii ºi lucrul care mã bucurã cel mai mult este urmãtorul: copiii dumneavoastrã vor ÎnÞelege ce Însemnã cuvântul "COLEG", astfel, fãcându-Þi noi prieteni apropiaÞi ºi, cu o mare poftã de muncã, pot pãºi cu Încredere Într-un univers al cunoaºterii, nou pentru ei.

SunteĂži aici pentru prima data Âşi aici veĂži descoperi, alĂŁturi de cei mici, noi lucruri captivante, veĂži lega noi prietenii ĂŽntre adulĂžii care au aceelaÂşi ideal Âşi veĂži trĂŁi experienĂže pozitive ĂŽn urmĂŁtorii cinci ani. DupĂŁ cum ÂştiĂži, progresele pe care le vor face copiii dumneavoastrĂŁ pe parcursul fiecĂŁrui an Âşcolar nu sunt meritul unei singure persoane, sunt rodul muncii ĂŽn echipĂŁ ĂŽn care dumneavoastrĂŁ, pĂŁrinĂžii, ocupaĂži un loc important.

Sunt sigurã cã ne vom sprijini unii pe alþii ºi ne vom folosi creativ toate resursele, iar în ceasul mãsurãrii rezultatelor vom putea spune cu mândrie justificatã: "AM REUªIT DOAR ÎMPREUNÃ!"

ªtiu cã locul pãrinÞilor e de neÎnlocuit. Eu doar doresc sã-l substitui În orele petrecute Împreunã cu copiii dumneavoastrã, sã le asigur siguranÞa ºi dragostea de care au atâta nevoie. Cu toÞii suntem pãrinÞi ºi ºtim cã despãrÞirea de copil dimineaÞa e dificilã. Dar zâmbetul de pe chipul copilului ºi pupicul dãruit cu atâta cãldurã vã Întãreºte ºi vã demonstreazã cã Îngeraºul a crescut ºi e gata sã descopere lucruri noi.

VĂŁ urez mult succes!


PS.
Noi am pĂŁÂşit ĂŽn Clasa pregĂŁtitoare A

la ÂŞcoala GimnazialĂŁ "Matei Basarab" din PiteÂşti ...

MânuÞele pricepute ale copiilor de la After-school Octombrie, 2014

Deoarece programul After-school de la ªcoala Gimnazialã "Matei Basarab" reprezintã un element complementar al programului ºcolar, rolul acestuia este de a consolida cunoºtinÞele dobândite În timpul orelor de curs, prin intermediul activitãÞilor ce au scopuri atât educative cât ºi creative.

Este un fapt cunoscut acela cã elevii sunt atraºi de activitãÞile cu caracter artistic, acelea care le pun la Încercare creativitatea ºi Îndemânarea.

La fel de evident este ºi faptul cã acestea sunt un bun prilej de recreere ºi amuzament, de interacÞiune ºi socializare pentru copii, activitãÞile desfãºurându-se de fiecare datã pe echipe.

Cum rãmâne cu componenta educativã?

Întrucât timpul limitat al programului ºcolar obiºnuit nu permite în totdeauna epuizarea sferei activitãþilor practice, rãmâne cadrul larg al timpului liber.

Principalul obiectiv al activitãÞilor practice din cadrul programului after-school este acela de a antrena elevii În activitãÞicât maidiversificate ºi bogate În conÞinut, de a le cultiva acestora interesul ºi gustul pentru latura artisticã, valorificându-le astfel talentele native ºi aptitudinile personale.

Deci, iatĂŁ cum o activitate desfĂŁÂşuratĂŁ ĂŽn joacĂŁ, aparent realizatĂŁ pentru amuzamentul copiilor, poate fi trecutĂŁ foarte uÂşor la rangul de artĂŁ.

ªi pentru a fi ºi mai convingãtoare, ne-am propus sã trecem de la general la concret, povestindu-vã cum o activitate precum Þesutul, În mânuÞele pricepute ale copiilor, se poate transforma dintr-o simplã joacã Într-o adevãratã operã de artã!

Dar aceste lucruri le veĂži afla ĂŽntr-un articol viitor din urmĂŁtorul numĂŁr al ziarului.

prof.ĂŽnv.primar Andreea Predescu

prof.ĂŽnv.primar Ana BoÂşoagĂŁ

Bine aĂži venit la ÂşcoalĂŁ! 15 Septembrie, 2014

VĂŁ aÂşteptĂŁm la ÂşcoalĂŁ Âşi vĂŁ urĂŁm succes!

15 septembrie! Spunem "adio" vacanÞei de varã ºi deschidem uºa unui nou an ºcolar. Pentru unii, prima zi de ºcoalã, pentru alÞii, o minunatã reÎntâlnire cu cei care au devenit cei mai buni prieteni. Va fi mult de muncã, orele vor fi extrem de lungi, pauzele mult prea mici ºi, parcã, rare, dar pentru toÞi, prima zi de ºcoalã este de neuitat. ªcoala este o cladire imensã, cu multe "Încãperi" diferite.

De cum intri În ºcoalã, Întâlneºti o doamnã foarte drãguÞã, ce te face sã uiÞi de cât de grea a fost tema la matematicã ºi ÎÞi spune aºa de amuzant povestea lui Nicã, la furat de cireºe sau ÎÞi aminteºte de Fãt-Frumos... Este biblioteca ce numãrã câteva mii de cãrÞi.

Tot la parter, magia "virtualului" se simte din plin. Laboratorul de informaticĂŁ are "clienĂži" la fieacre orĂŁ, pentru cĂŁ suntem ĂŽn era informaĂžiei rapide, a cunoaÂşterii instantanee.

Ne plac experimentele. Vrem sã ?tim multe despre structura molecularã a atomului de C (carbon). Pânã ºi banala "sare de masã" are o formulã ce pare la prima vedere un cod. Vorbim de laboratorul de chimie.

În fiecare zi aflãm ceva nou despre noi, despre corpul nostru, mediul înconjurãtor, naturã, frunze, aer, apã, animale etc. Iar în laboratorul de biologie primim multe rãspunsuri.

2x+7=3. AflaĂži valorile lui "x" din aceastĂŁ ecuaĂžie. SĂŁ vĂŁ mai explicĂŁm despre ce orĂŁ este vorba?... Mate!?!

Romane, poezii. Exerci?ii de gramaticã: analize, conjugãri, verbe ?i toate acestea În cea mai frumoasã ?i mai melodioasã limbã: limba românã.

I am, You are, He is ... o nouã orã, o limbã strãinã, dar ÎnvãÞãm cu plãcere. Vrem sã vorbim cu voi, sã ne ÎnÞelegem, sã ne povestim, sã ne cunoaºtem mai bine. ªtim toate cântecele de la MTV. Suntem serioºi ºi fascinaÞi În acelaºi timp.

Ca sĂŁ ĂŽnĂželegem prezentul, trebuie sĂŁ cunoa?tem trecutul, iar ora de istorie ajutĂŁ din plin.

V=d/t. Pentru a afla cu ce vitezĂŁ (V) trebuie sĂŁ ne deplasĂŁm, sĂŁ ajungem ĂŽn timp (t) util la inimile voastre, haide?i sĂŁ scurtĂŁm distan?a (d). Desigur prin "forĂža" (F) a orei de fizicĂŁ.

A doua limbã strãinã. Franceza. Pare uºor: multe cuvinte sunt Împrumutate din aceastã limbã, iar gramatica este aproximativ identicã. Mai rãmâne sã ne adunãm ºi sã ÎnvãÞãm. C'est difficile pourtant!

Din jurnalul unei eleve de 9 ani Publicat: 14 octombrie 2014

Sâmbãtã, 25 septembrie. M-am trezit la ora 10. M-am spãlat, am mâncat ºi m-am pregãtit sã plec cu mami la piaþã. De vineri ne fãcuserãm planuri sã mergem la bunici, sã facem zacuscã. Am mers în piaþã sã cumpãrãm ingredientele. Am luat vinete, ardei gras, ceapã, roºii. Mi-a plãcut foarte mult în piaþã! Tarabele sunt pline cu legume de sezon: castraveþi, gogoºari, ardei gras, ardei Kapia, þelinã, varzã, vinete, conopidã, dar ºi de fructe: struguri, prune, pere, mere etc. Înseamnã cã a fost o toamnã bogatã. Cu mama în maºinã, mã îndrept cãtre casa bunicilor aflatã la 20 km de Piteºti, cãtre Brãdet. Drumul mi s-a pãrut mai scurt pentru cã mama mi-a povestit întâmplãri amuzante din anii ei de studenþie. La bunici, primul care m-a întâmpinat a fost câinele meu, Marley, care s-a bucurat foarte mult sã mã vadã. Era aºa de fericit cã nu ºtia cum sã se mai bucure. M-am jucat cu el ºi cu veriºorul meu, Sebastian. Apoi bunicul ne-a rugat sã-l ajutãm sã culeagã merele, o bucurie pentru mine deoarece trebuia sã urc în copac. În timp ce aºezam merele în coºuri, câinele meu, Marley, m-a ajutat ºi el în felul lui gudurându-se pe lângã mine, iar eu l-am rãsplãtit cu o porþie de joacã. Jocul lui preferat este sã îi arunci bãþul, iar el sã þi-l aducã. La aducerea bãþului, eu îi ofeream drept rãsplatã câte un biscuit. Mai târziu, bunica a încercat sã mã înveþe sã împachetez sarmale. Mi-a plãcut foarte mult, dar tot nu am reuºit sã învãþ ºi am fost tare supãratã. Bunica mi-a spus însã cã am tot timpul sã învãþ. Seara am venit acasã foarte obositã acasã. Dupã un duº bun, eram deja în lumea viselor.

Victoria Tudor, Clasa a III-a B