eAvizier

Cabinetul de logopedie

Motto: Cuvântul este sunet, imagine şi mişcare. Este mesagerul lumii şi trăirii interioare către lumea exterioară. Cuvântul ne ajută să cunoaştem, să înţelegem,să exprimăm, să creăm, să relaţionăm.

Etimologic, cuvântul logopedie provine din limba greacă, logos însemnând cuvânt, vorbă, iar paideia înseamnă educare. Este o disciplină care are ca scop activitatea de educare şi corectare aproblemelor de limbaj.

În sfera logopediei intră atât dezvoltarea limbajului expresiv (ceea ce copilul spune), cât și dezvoltarea limbajului receptiv (ceea ce copilul înțelege).Comunicarea expresivă include atât limbaj vocal, cât și limbaj gestual. Mai mult, scrisul și cititul sunt și ele abilități ce țin de limbaj.

Cabinetul de logopedie oferă servicii de terapie logopedică pentru urmatoarele tulburări de limbaj şi vorbire:

- tulburări de pronunţie (dislalie): când copilul nu poate pronunţa unul sau mai multe foneme ale limbii românecare este fie omis (pronunţă "ață" în loc de "rață"), fie înlocuit cu alt sunet (pronunţă "lață" în loc de "rață"), fiedistorsionat (R graseiat). Cel mai frecvent afectate sunete sunt: R, L, S, Z, Ț, Ș, J, CE, CI, GE, GI;

- tulburări de ritm şi fluenţă: balbismul (bâlbâiala), logonevroza, tahilalia, bradilalia;

- tulburări de învăţare: dislexie şi disgrafie;

- întârziere în dezvoltarea limbajului; 

- tulburări de limbaj asociate cu deficienţa de auz;

- tulburări de limbaj asociate cu tulburări din spectrul autist, ADHD.

Obiectivele activităţii logopedice vizează:

a) depistarea, evaluarea si identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiiipreşcolari şi la şcolarii mici;

 

b) asigurarea caracterului preventiv al activităţii de terapie logopedică, prin acordarea uneiatenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburări de limbaj înscrişi în grădiniţe, în scopulprevenirii instalării dificultăţilor de învăţare a scrisului şi cititului la vârsta şcolară;

c) orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrareşcolară şi socială;

d) corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;

e) sprijinirea cadrelor didactice în abordarea personalizată a copiilor/elevilor cu tulburări delimbaj şi comunicare.

Mai 2021
L M M J V S D
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
AVIZIER
  • Prev
În zilele de 20 – 21 Ianuarie 2016 a avut loc prima întâlnire transnațională din cadrul proiectului "Let’s Learn Differently", un proiect ...
Proiectul Să vorbim despre bani şi bănci, iniţiat de BNR în anul 2011, este dedicat educaţiei financiare la nivelul învăţământului preuniversitar. ...
7 martie 2018 „Ziua porților deschise” „Ziua porților deschise” la Școala Gimnazială ”Matei Basarab”, Pitești a avut loc în data de 7 martie, 2018. ...
În cadrul săptămâna „Școala Altfel“ au loc urmatoarele activități: - organizare de excursii școlare; - vizite la diferite instituții, grădina ...
În atenția părinților, Elevii pot adera la Programul Național Pilot Școala după școală prin participarea în mod fizic la ore remediale organizate ...
Anunti licitație închiriere spațiu chioșc,...
Cabinetul de logopedie Motto: Cuvântul este sunet, imagine şi mişcare. Este mesagerul lumii şi trăirii interioare către lumea exterioară. Cuvântul ...
CLASA PREGĂTITOARE 2019-2020 PROGRAMUL DE COMPLETARE A CERERILOR DE ÎNSCRIERE ÎN  CLASA PREGĂTITOARE: PERIOADA  04  -  ...
CONCURSUL „ȘCOALA DĂ ARIPI SPRE LUMINĂ” REPARTIȚIA ELEVILOR ÎN SĂLI PARTICIPANȚI LA CONCURSUL „ȘCOALA DĂ ARIPI SPRE LUMINĂ” 
Cursurile anului şcolar 2018-2019 încep luni, 10 septembrie și însumează 168 de zile lucrătoare (34 de ...
© 2021 Școala Gimnazială ”Matei Basarab”, Pitești. Str. Ghe. Ionescu Gion Nr.5, 110310