Anunț
Şcoala Gimnazială „Matei Basarab”-Piteşti scoate la concurs un post vacant de Informatician studii medii, perioadă nedeterminată conform documentului ataşat: Click pentru descărcare și vizualizare!
Criterii de departajare - Olimpiada Natională de Limba Engleză
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MATEI BASARAB” PITEȘTI
PROGRAMUL OLIMPIADEI NAŢIONALE DE LIMBA ENGLEZĂ
17 – 21 aprilie 2022, PITEȘTI
ANUNŢ
Şcoala Gimnazială „Matei Basarab”-Piteşti scoate la concurs un post vacant de analist programator debutant studii superioare, perioadă
Vaccinare covid-19
Informație de interes public: procentul de vaccinare la nivelul angajaților este de 78%.
Revenirea la școală este un motiv de sărbătoare, deoarece înseamnă un nou pas către un viitor minunat. Dorim tuturor un an școlar bun și cu realizări, care să aducă satisfacții elevilor, părinților, dascălilor, școlii în egală măsură. Mult succes!
Conducerea școlii
PRIMUL CLOPOȚEL
Porțile școlii se deschid, luni, 13 septembrie 2021, astfel:
ADMITEREA ÎN LICEE ŞI ŞCOLI PROFESIONALE, ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI DUAL
Informații necesare pentru înscrierea candidaților în anul școlar 2021-2022:
Toate informațiile necesare le regăsiți în Broșura ce o puteți descarca de aici
Motto: Cuvântul este sunet, imagine şi mişcare. Este mesagerul lumii şi trăirii interioare către lumea exterioară. Cuvântul ne ajută să cunoaştem, să înţelegem,să exprimăm, să creăm, să relaţionăm.
Etimologic, cuvântul logopedie provine din limba greacă, logos însemnând cuvânt, vorbă, iar paideia înseamnă educare. Este o disciplină care are ca scop activitatea de educare şi corectare aproblemelor de limbaj.
În sfera logopediei intră atât dezvoltarea limbajului expresiv (ceea ce copilul spune), cât și dezvoltarea limbajului receptiv (ceea ce copilul înțelege).Comunicarea expresivă include atât limbaj vocal, cât și limbaj gestual. Mai mult, scrisul și cititul sunt și ele abilități ce țin de limbaj.
Cabinetul de logopedie oferă servicii de terapie logopedică pentru urmatoarele tulburări de limbaj şi vorbire:
- tulburări de pronunţie (dislalie): când copilul nu poate pronunţa unul sau mai multe foneme ale limbii românecare este fie omis (pronunţă "ață" în loc de "rață"), fie înlocuit cu alt sunet (pronunţă "lață" în loc de "rață"), fiedistorsionat (R graseiat). Cel mai frecvent afectate sunete sunt: R, L, S, Z, Ț, Ș, J, CE, CI, GE, GI;
- tulburări de ritm şi fluenţă: balbismul (bâlbâiala), logonevroza, tahilalia, bradilalia;
- tulburări de învăţare: dislexie şi disgrafie;
- întârziere în dezvoltarea limbajului;
- tulburări de limbaj asociate cu deficienţa de auz;
- tulburări de limbaj asociate cu tulburări din spectrul autist, ADHD.
Obiectivele activităţii logopedice vizează:
a) depistarea, evaluarea si identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiiipreşcolari şi la şcolarii mici;
b) asigurarea caracterului preventiv al activităţii de terapie logopedică, prin acordarea uneiatenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburări de limbaj înscrişi în grădiniţe, în scopulprevenirii instalării dificultăţilor de învăţare a scrisului şi cititului la vârsta şcolară;
c) orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrareşcolară şi socială;
d) corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
e) sprijinirea cadrelor didactice în abordarea personalizată a copiilor/elevilor cu tulburări delimbaj şi comunicare.
Intrarea în sălile de examen pentru elevi se face pe baza C.I. (carte de identitate)/carnet de elev în intervalul 715- 830.
După ora 830 nu mai este permis accesul elevilor în școală!
Respectați intrarea corespunzătoare sălii de examen!
Pentru Model Cerere de transfer elev puteți descărca fisierul alăturat: AICI:..