Raport de activitate al Comisiei Metodice a învățătorilor clasei pregatitoare

 Managementul comisiei metodice

AGPH4856Pe parcursul anului şcolar 2017 - 2018, comisia metodică a clasei pregatitoare, şi-a propus următoarele obiective:

  • Asigurarea calităţii actului educaţional (întocmirea planificărilor calendaristice şi semestriale;
  • Parcurgerea ritmică şi de calitate a conţinuturilor şcolare; utilizarea de strategii activ-participative folosind metode tradiționale și moderne de învățare;
  • Folosirea activităţii independente, diferenţiate, de grup;
  • Organizarea de activităţi extracurriculare;
  • Participarea la programe de perfecţionare individuale sau colective, asigurarea accesului la informaţia de specialitate, favorizarea schimbului de experienţă;
  • Perfecţionarea metodologiei sistemului de evaluare;
  • Conceperea şi elaborarea unor materiale funcţionale: proiecte didactice, portofolii, teste;
  • Colaborarea şcoală-familie.

 Planificarea si proiectarea unitătilor de învățare s-au făcut ținându-se cont de precizările făcute în ghidurile metodologice și respectându-se planurile cadru și programele scolare.

La clasele pregatitoare conținuturile învățării au fost desfășurate cu ajutorul activităților integrate.

Toate cadrele didactice au parcurs materia ritmic şi integral, aplicându-se metode şi procedee activ-participative, la fiecare disciplină de învăţământ, conform planificărilor calendaristice proiectate pe unităţi de învăţare. Proiectarea didactică la nivelul fiecărei clase s-a realizat ţinând cont de sistemul de relaţii şi dependenţe care există între obiectivele operaţionale,competențele specifice, conţinutul ştiinţific vehiculat, strategii de predare, învăţare şi evaluare precum şi standardele de competenţă de la sfârşitul ciclului primar. S-a încercat relaţionarea şi interrelaţionarea acestor concepte în planificarea materiei la fiecare disciplină de învăţământ pentru ca activitatea de instruire şi autoinstruire să fie centrată pe elev.

Pentru mobilizarea elevilor la un efort susţinut în procesul învăţării prin angajarea optimă a mecanismelor intelectuale ale acestora, cadrele didactice au adoptat  strategii de provocare şi dirijare a gândirii, strategii ce oferă condiţii optime pentru exersarea intelectului elevilor în direcţia flexibilităţii, creativităţii, inventivităţii, conducând la formarea unei gândiri moderne, algoritmice, modelatoare, problematice.

Fiecare învăţător a elaborat teste de evaluare inițială/predictivă,sumativă și finală. În urma evaluărilor s-a constatat că elevii au dobândit  cunoştinţele prevăzute de programa şcolară dând dovadă de receptivitate și perseverență în ceea ce priveşte învăţarea.

În ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor extracurriculare s-au organizat :

  • Programe artistice-serbări şcolare (de Crăciun, , serbări de sfârșit de an școlar) ;
  • Excursii în împrejurimi, la Bughea de Sus, Arefu, la muzee;
  • Vizionări de spectacole la teatru;
  • Participarea elevilor cu materiale pe platformă :Clubul Sets-„Si eu trăiesc sănătos”-clasele I - IV ;
  • Participarea elevilor la „Festivalul Primăverii”-„George Enescu”-Concurs național de creație plastică”;
  • Participarea elevilor la olimpiadele scolare – rezultate etapa judeteana
  • Organizarea și desfășurarea clubului de lectură „Micul cititor „
  • Ziua porților deschise ”, zilele scolii:
  • Concurs Gradina copilariei, Scoala da aripi spre lumina;
  • Tabara schi-Baile Tusnad, tabara de vara –Sambata de Sus;

În cadrul activităţilor curriculare, extracurriculare şi extraşcolare acţiunea pedagogică s-a centrat în egală măsură pe formarea capacităţilor intelectuale de bază, a atitudinilor şi comportamentelor dezirabile la elevi, calitatea acestor performanţe asigurându-se prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive, activ - participative precum şi prin raportarea problematicii la experienţele copiilor.

            La şedinţele comisiei metodice s-au dezbătut teme de actualitate sub formă de dezbateri,lecții demonstrative ,ateliere de lucru care facilitează optimizarea desfășurării procesului instructiv-educativ:

  • Folosirea metodelor alternative de evaluare in procesul instructiv-educativ;
  • Integrarea mijloacelor de tehnologia informației în activitatea instructiv-educativă ;
  • Realizarea de modele de teste de evaluare sumativa;
  • Prezentarea unor exemple de buna practică;
  • Folosirea tehnologiei computerizate (TIC);
  • Lectura suplimentară;
  • Concursuri și proiecte/portofolii pentru copii la nivelul clasei.

             Fiecare cadru didactic a realizat o mapă sintetică a învăţătorului care a cuprins:

 planuri cadru pentru fiecare clasă, programele şcolare în vigoare, regulamentul de ordine interioară,schema orară, planificarea calendaristică şi proiectarea unităţilor de învăţare, programul ședințelor cu părinții,fişe de lucru şi teste de evaluare predictivă, sumativă şi formativă.

Școala posedă o dotare foarte buna cu TIC, cadrele didactice folosesc tehnologia informației pentru a-și pregăti activitățile și integrează în lecție mijloace moderne de învățământ (videoproiector, laptop, radiocasetofon). Se utilizează  auxiliarele curriculare la diferite discipline de învăţământ. Pentru îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice, pentru ca o şcoală să fie eficientă, este necesar ca elevii, dascălii şi părinţii să aibă foarte bine conştientizată misiunea comună, iar activitatea didactică să fie mai mult centrată pe instruire-formare şi curriculum.

 

                                     Responsabil Comisia metodică: IONESCU MADALINA

Aprilie 2024
L M M J V S D
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
AVIZIER
  • Prev
ORGANIZAREA, DESFĂȘURAREA ȘI EVALUAREA INSPECȚIEI SPECIALE LA CLASĂ DIN CADRUL ETAPELOR DE TRANSFER CONSIMȚIT ȘI PRETRANSFER CONSIMȚIT ÎNTRE UNITĂȚI ...
ADMITEREA ÎN LICEE ŞI ŞCOLI PROFESIONALE, ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI DUAL   Informații necesare pentru înscrierea candidaților în ...
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MATEI BASARAB” DIN PITEȘTI Anunţă SCOATEREA LA CONCURS a 1 (unu) post, pe perioadă nedeterminată de secretar șef - II, studii ...
În atenția părinților, Elevii pot adera la Programul Național Pilot Școala după școală prin participarea în mod fizic la ore remediale organizate ...
Anunti licitație închiriere spațiu chioșc,...
Bursa de merit este finanțată din bugetul școlii. Criteriile pentru primul semestru al anului școlar 2014-2015 au fost stabilite de către Consiliul ...
Elevii cu media 10 la purtare și la toate disciplinele de studiu, semestrial, pot intra în competiția pentru obținerea Bursei speciale de merit. ...
Cabinetul de logopedie Motto: Cuvântul este sunet, imagine şi mişcare. Este mesagerul lumii şi trăirii interioare către lumea exterioară. Cuvântul ...
Cabinetul de logopedie Motto: Cuvântul este sunet, imagine şi mişcare. Este mesagerul lumii şi trăirii interioare către lumea exterioară. Cuvântul ...
© 2024 Școala Gimnazială ”Matei Basarab”, Pitești. Str. Ghe. Ionescu Gion Nr.5, 110310